343 Industries past Halo Infinite matchmaking aan vanwege latentieproblemen
datum: 11-02-2022
Categorie:
Games
Bron: Tweakers
Halo Infinite-ontwikkelaar 343 Industries heeft de matchmaking van de multiplayer-versie van de game aangepast om latentieproblemen te verminderen. Spelers klagen bijvoorbeeld dat ze nog steeds worden geraakt door vijandelijke kogels nadat ze zich achter een muur hebben verstopt.
De ontwikkelaar legt uit dat in Halo Infinite multiplayer de speler die schiet voorrang heeft op de speler op wie wordt geschoten. Daarmee bedoelt de ontwikkelaar dat de pc of console van een speler die schiet, berekent of dat schot al dan niet is geraakt op basis van wat de klant weet over de locatie van alle spelers.
Pas als de client van de shooter weet of iemand is geraakt of niet, stuurt de pc of console een bericht naar de clients van andere spelers. Dit bericht komt dus pas later binnen op de pc of console van andere spelers, dus die spelers worden pas later geraakt. Net als bij andere games wordt dit effect versterkt door een hogere latentie. De gevolgen met Halo Infinite zijn volgens de ontwikkelaar opvallender, aangezien spelers zich met 8,5 tot 24 meter per seconde door de gamewereld bewegen, afhankelijk van of ze lopen of worstelen .
Om deze effecten te verminderen, wil 343 Industries de latency van onderlinge spelers verminderen. Hoewel de matchmaking hier al enigszins rekening mee hield, zou het volgens de ontwikkelaar sinds donderdag beter moeten kunnen. Zo hebben servers met een lage ping de voorkeur binnen de matchmaking. Daarnaast spreekt het bedrijf over "aanvullende maatregelen" om ervoor te zorgen dat spelers "wedstrijden kunnen spelen tegen spelers in hun regio". Het bedrijf geeft geen details. De maatregelen zouden vooral spelers in Australië en Azië helpen, maar kunnen ook positieve effecten hebben op spelers elders.
Donderdag is er ook een update uitgebracht die moet voorkomen dat spelers hun wedstrijden 'geofilteren'. Spelers zorgden ervoor dat ze verder weg op servers werden geplaatst, zodat ze een slechtere verbinding hadden met de andere spelers.
De ontwikkelaar hoopt dat de eerder genoemde verbeteringen 'en aanvullende afstemming ' voldoende zullen helpen. Anders zegt het bedrijf dat het andere opties evalueert, zoals een serverselectiemenu zoals in Halo: Master Chief Collection of zoekvoorkeuren zoals in Halo 5. Daarnaast wil de ontwikkelaar in het leaderboard zichtbaar maken wie een slechte latentie heeft en informeer spelers als hun verbinding slecht is. . Halo Infinite zal ook meer gegevens verzamelen over shotlatenties in wedstrijden, zodat de ontwikkelaar de omvang van de latentieproblemen beter kan inschatten.
Nieuws overzicht