AMD brengt FidelityFX Super Resolution-plug-in uit voor Unreal Engine 4
datum: 24-11-2021
Categorie:
Hardware
Bron: Tweakers
AMD heeft een FSR-plug-in voor Unreal Engine 4 uitgebracht via zijn GPUOpen-initiatief. Dit maakt het voor game-ontwikkelaars gemakkelijker om de technologie te implementeren in games die met die engine zijn gemaakt.
De plug-in is bedoeld voor Unreal Engine 4.27.1 en nieuwer en AMD geeft tips en aanbevelingen voor het toepassen van FSR in games op de GPUOpen-website. Ontwikkelaars kunnen het gebruikte opschalingspercentage instellen bij de verschillende kwaliteitsopties. AMD raadt echter aan om de standaardwaarden te gebruiken.
Het was al mogelijk om games gemaakt in Unreal Engine te voorzien van FSR. Godfall was een van de eerste FSR-games en is gemaakt met die engine. Met de komst van de plug-in is de technologie echter eenvoudiger te implementeren. Unreal Engine 4 is een van de meest gebruikte game-engines van de afgelopen jaren.
AMD heeft in juni FidelityFX Super Resolution uitgebracht. De technologie is een tegenhanger van Nvidia's DLSS, hoewel de technologie erachter anders is. Beide technieken renderen games in een lagere resolutie en passen vervolgens opschaling toe. Dit resulteert in hogere framesnelheden dan weergave in native resolutie. Nvidia's DLSS werkt alleen op GeForce grafische kaarten en maakt gebruik van AI-opschaling. AMD's FSR werkt in principe op alle videokaarten.
Er zijn momenteel 35 games beschikbaar met FSR-ondersteuning, met nog eens 23 op een lijst om "binnenkort" ondersteuning te krijgen. Naast pc-games bevat dat ook enkele consoletitels. DLSS, dat al een tijdje bestaat, is beschikbaar op meer dan 120 pc-games.
Nieuws overzicht