AMD voegt FidelityFX Super Resolution toe aan Unreal Engine en Unity
datum: 17-07-2021
Categorie:
Hardware
Bron: Tweakers
AMD heeft de broncode van FidelityFX Super Resolution open source gemaakt en gepubliceerd op GPUOpen. Tegelijkertijd is de supersampling-technologie beschikbaar gekomen in preview-versies van Unreal Engine en Unity.
AMD maakt dit bekend op zijn GPUOpen-website , waar het bedrijf open source software publiceert. AMD heeft aangekondigd dat FSR beschikbaar is in de meest recente preview-versie van de Unreal Engine van Epic Games. Het bedrijf brengt ook een FSR-patch uit voor Unreal Engine 4.26, die beschikbaar zal zijn voor geregistreerde Unreal Engine-ontwikkelaars met toegang tot de GitHub-repo. In de praktijk betekent dit dat ontwikkelaars die games maken met Unreal Engine eenvoudig ondersteuning voor FSR aan hun games kunnen toevoegen.
De populaire game-engine Unity krijgt ook ondersteuning voor AMD's supersampling-technologie. In een blogpost maakt Unity bekend dat FSR beschikbaar komt in een bètaversie van Unity 2021.2 HDRP . De functie wordt 'binnenkort' toegevoegd aan Unity 2021.2b. Ontwikkelaars kunnen in deze previews ondersteuning voor FSR toevoegen aan hun Unity-games. Unity wordt gebruikt door verschillende populaire spellen, waaronder Hollow Knight, Cuphead, Outer Wilds, Ori and the Will of the Wisps en Escape From Tarkov. Laatstgenoemde kreeg onlangs ondersteuning voor Nvidia's DLSS-technologie.
AMD heeft deze week ook FSR beschikbaar gesteld voor vier nieuwe games, waaronder Resident Evil Village. Dit betekent dat het aantal games dat de technologie ondersteunt momenteel op twaalf staat. Naast Resident Evil Village is de technologie ook toegevoegd aan Necromunda: Hired Gun, Arcadegeddon en Edge of Eternity.
FidelityFX Super Resolution is AMD's antwoord op Nvidia's DLSS-technologie. De functie is bedoeld om de framesnelheid van games te verhogen. De functie bereikt dit door games op een lagere resolutie te renderen en deze resolutie vervolgens op te schalen. Net als bij Nvidia's DLSS-technologie, moeten games door ontwikkelaars worden aangepast om te profiteren van FSR. Met de integratie in Unreal Engine en Unity zou dit in de toekomst aanzienlijk eenvoudiger moeten worden voor ontwikkelaars die die engines gebruiken.
FidelityFX werkt niet alleen op AMD-videokaarten; de technologie zou ook moeten werken op Nvidia-videokaarten, hoewel AMD niet verantwoordelijk is voor de ondersteuning ervan. AMD demonstreerde de renderingtechniek eerder met een Nvidia GeForce GTX 1060. Ook Intel overweegt FSR te ondersteunen.
Nieuws overzicht