Digital Foundry: DLSS 2.2 verbetert de beeldkwaliteit en heeft minder ghosting
datum: 02-07-2021
Categorie:
Games
Bron: Tweakers
Een aantal games is uitgerust met een nieuwe 2.2-versie van Nvidia's DLSS-technologie. Die versie blijkt ook toepasbaar in andere games, door een .dll-bestand te vervangen. Digital Foundry laat zien dat dit een betere beeldkwaliteit oplevert.
DLSS 2.2 is officieel geïmplementeerd in Lego Builder's Journey en Rainbow Six Siege. Nvidia heeft zelf geen informatie vrijgegeven over deze nieuwe versie, maar het lijkt mogelijk om DLSS 2.2 ook in andere games te gebruiken, door een .dll-bestand te vervangen. Digital Foundry vertelt hierover in een video en laat de verschillen zien.
De technische afdeling van Eurogamer testte onder andere Metro Exodus, Death Stranding en Cyberpunk 2077 met de nieuwe DLSS-versie. Uit vergelijkingen blijkt dat de nieuwe DLSS-versie met name minder ghosting veroorzaakt in die games, ondanks het feit dat er voor deze games geen specifieke DLSS 2.2-update is uitgebracht. Dunne lijnen met beweging erachter zijn ook scherper met de nieuwe versie.
Digital Foundry richt zich in de video op de Performance-modus van DLSS, waar games worden weergegeven met een kwart van de uitvoerresolutie. Concreet levert DLSS-versie 2.2.6 volgens Alex Battaglia de beste resultaten op, althans in Doom Eternal.
Nieuws overzicht