072 - 201 61 16 31722016116
Slide

Wij bouwen jouw unieke
Game PC op maat

Naar eigen budget samenstellen
Keuze uit AMD en Intel
Kwaliteit voor de laagste prijs
Vakkundig & gebouwd met aandacht
Uitvoerig door ons getest

Naar eigen wens samenstellen
Keuze uit AMD en Intel
Kwaliteit voor de laagste prijs
Vakkundig en gebouwd met aandacht
Uitvoerig door ons getest

Hans
Jordi

Game PC Expert
+ 10 jaar ervaring

Software Expert
+ 20 jaar ervaring

Slide
De kracht van de NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti maakt intens gamen mogelijk.
Ontdek de videokaarten in één van onze builders.
previous arrow
next arrow

Fans zijn zo goed als klaar met het decompileren van binaire bestanden Zelda: Ocarina of Time

datum: 28-11-2021Categorie: GamesBron: Tweakers

Het Zelda Reverse Engineering Team meldt dat ze bijna klaar zijn met het decompileren van de binaire bestanden van The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor de Nintendo 64. Ze schrijven door mensen leesbare code, wat de opmaat is voor mods, hacks en poorten voor het spel. zal zijn.

Dat meldt Video Games Chronicle op basis van contact met het Zelda Reverse Engineering Team. Het definitieve pull-verzoek is klaar om te worden opgenomen in de hoofdtak nadat de ontwikkelaarsgemeenschap hun inspectie heeft uitgevoerd. Daarna wordt de volledige broncode van de game gesimuleerd, bijna volledig in de programmeertaal C. De versie van het spel dat ze gebruiken is de debug-versie van OoT Master Quest PAL voor de GameCube, volgens hun website .

Het decompileren van de binaire bestanden is een enigszins genuanceerde kwestie. Nintendo is sterk tegen fanprojecten zoals het overzetten van hun games naar andere platforms. Dat is niet wat dit ontwikkelteam doet. Het enige wat ze doen is de broncode met de hand nabootsen in C, wat betekent dat ze geen inbreuk maken op Nintendo's copyright. De beschikbaarheid van deze broncode maakt het echter heel goed mogelijk om het spel naar bijvoorbeeld Windows te porten.

Hetzelfde gebeurde in 2019 met Super Mario 64, wat leidde tot een pc-poort met ondersteuning voor breedbeeldschermen, een model van hogere kwaliteit voor Mario en ondersteuning voor zaken als hogere framesnelheden, DX12 en zelfs raytracing. Nintendo probeert de poorten van het internet te halen.

Nieuws overzicht
KvK nummer:  68747640
BTW nummer:  NL857574176B01