Flight Simulator-update zou CPU-knelpunt moeten oplossen en de prestaties moeten verbeteren
datum: 01-07-2021
Categorie:
Games
Bron: Tweakers
Ontwikkelaar Asobo heeft verbeteringen aangebracht aan de Microsoft Flight Simulator-engine, die met de pc-versie voor hogere fps moeten zorgen. Daarnaast leunt de game nu meer op de GPU en minder op de processor. De update wordt op 27 juli uitgebracht.
Asobo CEO Sebastian Wloch zegt in een Twitch-sessie dat ze delen van de engine hebben herschreven en de architectuur hebben verbeterd. Hierdoor kon de ontwikkelaar 'de maximale performance' uit de game halen. Wloch benadrukt dat ze nog niet klaar zijn met testen; Asobo kan daarom niet zeggen welke fps iedereen kan verwachten.
Wel laat hij in-game beelden zien van zijn eigen pc waarop de nieuwe update van Microsoft Flight Simulator draait. Deze pc heeft een Intel Core i7-9700K, een Nvidia GeForce RTX 2060 Super en 32GB werkgeheugen. Met de huidige versie bereikt het 4k in Manhattan met een renderschaal van 40 en Ultra-instellingen van 32 tot 40 fps. Zijn processor is volledig geladen, terwijl zijn gpu voor vijftig procent is belast. Er wordt ook 16 GB geheugen gebruikt.
Als hij overstapt naar de nieuwe update, haalt hij een fps van 54 tot 60 met minder haperingen . De game gebruikt dan honderd procent van de GPU, 75 procent van de processor en het geheugenverbruik zakt naar 4,7 GB.
In de stream geven de ontwikkelaars ook aan dat de sim uiteindelijk met DirectX 12 gaat werken. Dit geeft het team de mogelijkheid om ray tracing te implementeren. Dit wordt echter nog niet geïmplementeerd in de volgende update. Die DirectX 12-update biedt mogelijk ook fps-verbeteringen.
Het team bespreekt ook kort de Xbox-versie van de game, die ook op 27 juli uitkomt. De game draait op 30 fps op beide Series-consoles, met ondersteuning voor variabele verversingssnelheden . De Series X-versie zal 4k-beelden tonen, de Series S-versie zal maximaal Full HD bereiken.
Nieuws overzicht