God of War pc-versie krijgt AMD FidelityFX Super Resolution naast Nvidia DLSS
datum: 06-11-2021Categorie: GamesBron: Tweakers
De pc-versie van God of War (2018) krijgt ondersteuning voor AMD FidelityFX Super Resolution. Ontwikkelaar Santa Monica Studio kondigde eerder aan dat de pc-poort Nvidia DLSS zou ondersteunen. De game komt op 14 januari uit voor pc.
Santa Monica Studio en uitgever Sony hebben officieel geen ondersteuning aangekondigd voor FidelityFX Super Resolution, maar God of War is onlangs toegevoegd aan AMD's lijst met toekomstige games die supersampling-technologie zullen ondersteunen. Dat werd voor het eerst opgemerkt door VideoCardz . Het logo van de game zal te zien zijn naast andere aankomende FSR-titels zoals No Man's Sky, Call of Duty: Vanguard en The Elder Scrolls Online.
FidelityFX Super Resolution is AMD's antwoord op Nvidia's DLSS-technologie. De functie is bedoeld om de framesnelheid van games te verhogen. De functie bereikt dit door games op een lagere resolutie te renderen en deze resolutie vervolgens op te schalen.
Het was al bekend dat de pc-poort van God of War DLSS ondersteunt, dat alleen werkt op Nvidia RTX grafische kaarten. FSR werkt op zijn beurt niet alleen op AMD-videokaarten; de technologie zou ook moeten werken op verschillende Nvidia RTX- en GTX-GPU's, hoewel AMD niet verantwoordelijk is voor de ondersteuning ervan. AMD demonstreerde de renderingtechniek eerder bijvoorbeeld met een Nvidia GeForce GTX 1060.
Naast de twee supersampling-technieken krijgt de pc-versie van de voormalige PS4-exclusive ondersteuning voor 4k- en ultrabrede resoluties en een ontgrendelde framesnelheid. De game krijgt ook verschillende grafische presets en opties, waaronder nieuwe ambient occlusie- opties met gtao en ssdo , aldus de ontwikkelaar. De game komt 14 januari uit op Steam en de Epic Games Store.
Nieuws overzicht