goed gedaan! wint Best Game prijs bij Dutch Game Awards
datum: 07-10-2021Categorie: GamesBron: Tweakers
Op de Dutch Game Awards is het spel Good Job! won de prijs van Best Game en Best Game Design. The Falconeer won de Best Art-prijs en de game Unexplored 2 – The Wayfarer's Legacy ging naar huis met de prijs voor Best Audio en Best Technical Achievement.
De jury in Hilversum prees de creatieve tekenstijl en de gepolijste uitstraling van het Nederlandse puzzelspel waarin het de bedoeling is om een bedrijf door creatieve puzzels heen te laten rennen. Paladin Studios in Den Haag werkte voor Good Job! samen met ontwikkelaars van Nintendo en dat maakte de game volgens de jury des te specialer.
De prijs voor het spel met het beste artwork ging naar The Falconeer van ontwikkelaar Tomas Sala. Volgens de jury kan de wereld die deze ontwikkelaar grotendeels in zijn eentje heeft gecreëerd, spelers urenlang vermaken en verbazen. "De perfecte harmonie van elementen als mist, wolken en water kan de speler op het puntje van zijn stoel houden", klonk het. Sala won de prijs voor Beste Kunst met The Falconeer.
De Amsterdamse studio Ludomotion is tweemaal bekroond met Unexplored 2 – The Wayfarer's Legacy. De game, die momenteel nog in early access is, won de prijs voor beste geluid en beste technische prestatie. Unexplored 2 is een roguelite actie-rpg waarin je je een weg moet vechten door een avontuurlijke wereld om de Staff of Yendor te vernietigen.
De prijs voor het meest innovatieve spel ging naar Traffic Jams van Little Chicken Game Company uit Rotterdam. In deze VR-game moet je tegenliggers controleren, verschijnen er monsters en kunnen deelnemers op een smartphone helpen om verkeerssituaties erger te maken, of juist onschadelijk te maken.
Deliver Us The Moon van ontwikkelaar KeokeN Interactive won de prijs voor het beste debuut bij de Dutch Game Awards. In dit Nederlandse spel word je als eenzame astronaut naar de maan gestuurd om de mensheid te redden van de ondergang.
De game The White Door van ontwikkelaar Rusty Lake won de beste commerciële prestatie, Sparky won de beste toegepaste game en Arid won de beste studentengame. De Rotterdamse Vertigo Studios werd uitgeroepen tot Beste Studio terwijl Sacha Blom de inclusiviteitsprijs ontving voor haar werk aan inclusiviteit in de gamingsector. Mark Overmars kreeg eindelijk een Lifetime Award. Hij kreeg de prijs voor zijn bijdrage aan de Nederlandse game-industrie.
Nieuws overzicht