Internetbankieren bij ING heeft een storing op de website en in de app - update
datum: 24-09-2021Categorie: InternetBron: Tweakers
Er is een storing opgetreden in de betaalapp en inlogpagina van ING. De klantenservice heeft hierover 'meerdere signalen' gekregen. Inloggen werkt wel; het saldooverzicht, berichten en adresboek zijn niet zichtbaar. De storing zorgt ook voor problemen met iDeal-transacties.
ING-klanten melden op Twitter dat ze geen overzicht zien in de bankieren-app en diverse onderdelen die met internetbankieren te maken hebben zijn niet beschikbaar op de website. Sommige klanten melden al sinds het begin van de dag problemen op Twitter , maar rond 12.00 uur op vrijdag lijken de problemen het ergst te zijn. Dit komt ook overeen met meldingen die binnen zijn gekomen bij All Disruptions . Ook krijgen we soortgelijke geluiden van verschillende Tweakers.
ING meldt op Twitter dat de oorzaak van de problemen nog wordt onderzocht. Klantenservice weet nog niet wanneer de problemen verholpen zijn. De problemen lijken niet apparaatspecifiek te zijn. Klanten melden problemen op Android, iPhone en webbrowsers.
Update 14:00 uur - De storing bij ING heeft ook voor problemen gezorgd bij de verwerking van transacties bij iDeal, bevestigt een woordvoerder van iDeal. Door de storing bij ING ging ongeveer de helft van de transacties met ING niet door. Volgens een woordvoerder van iDeal zou de storing nu verholpen moeten zijn, aangezien iDeal weer werkt. Ook de ING-app lijkt weer te werken.
Update 14.30 uur - De ING-woordvoerder bevestigt dat de storing is verholpen en dat internetbankieren en de ING-app weer werken. De storing werd veroorzaakt door een wijziging in het onderliggende internetbankieren. De bank gaat onderzoeken hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. ING weet nog niet precies wat er is gebeurd.
Nieuws overzicht