Met Epic Games kunnen gebruikers MetaHuman-personages animeren met een iPhone-camera
datum: 22-03-2023
Categorie:
Games
Bron: Tweakers
Epic Games laat ontwikkelaars binnenkort hun MetaHuman-personages animeren. Met de MetaHuman Animator kunnen gebruikers realistische gezichtsuitdrukkingen vastleggen met een iPhone-camera en deze vervolgens toevoegen aan hun digitale personage.
De MetaHuman Animator-functie zal "in de komende maanden" beschikbaar zijn via de MetaHuman-plug-in voor Unreal Engine. Met deze functie kunnen gebruikers met een iPhone of professionele op een helm gemonteerde camera's hun gezicht opnemen. Die opname kan vervolgens worden gebruikt om MetaHuman-personages te voorzien van realistische gezichtsuitdrukkingen. Die personages kunnen vervolgens in games worden gebruikt. Ook is het mogelijk om motion capture- beelden van lichaamsbewegingen via tijdstempels te combineren met gezichtsuitdrukkingen, schrijft Epic Games.
Tijdens zijn State of Unreal-presentatie demonstreerde Epic hoe gebruikers een iPhone-camera op een statief kunnen gebruiken om hun gezicht te filmen. De acteur achter Senua uit de Hellblade-games gaf een demonstratie waarin ze verschillende gezichtsuitdrukkingen imiteerde, die vervolgens op verschillende MetaHuman-personages werden gebruikt . Epic toonde ook een preview van gezichtsanimaties in de nieuwe Hellblade-game , die in 2019 werd aangekondigd maar nog geen releasedatum heeft.
Om de animatiefunctie met een iPhone te gebruiken, moeten gebruikers de bijbehorende Live Link Face-app gebruiken . De app werkt op een iPhone 11 of nieuwer, meldt Epic Games maandag. De functie is gratis te gebruiken, net als de MetaHuman Creator voor het maken van realistische personages.
Epic Games introduceerde de MetaHuman-functie in 2021 . De functie moet ontwikkelaars in staat stellen om eenvoudig realistische digitale mensen te creëren, die vervolgens kunnen worden gebruikt in games, films of andere digitale inhoud. De functie was aanvankelijk beschikbaar als webapp, maar werd later via een plug-in aan de Unreal Engine toegevoegd.
Nieuws overzicht