Meta staat alleen cryptocurrency-advertenties toe met officiële licenties
datum: 02-12-2021Categorie: InternetBron: Tweakers
Meta breidt haar beleid op het gebied van cryptocurrency-advertenties uit. Vanaf nu kunnen bedrijven met een officiële cryptocurrency-handelslicentie deze plaatsen, waardoor de toelatingsprocedure minder willekeurig wordt.
Meta, de nieuwe naam voor alle merken van het voormalige Facebook, schrijft in een blogpost dat het de voorwaarden voor cryptocurrency advertising verruimt. Bedrijven mogen vanaf donderdag dergelijke advertenties plaatsen als ze een bepaalde vergunning hebben. Het aantal toegestane licenties neemt toe en andere criteria voor het promoten van cryptocurrencies verdwijnen.
Voorheen was het beleid van Meta en Facebook altijd dat cryptocoin-adverteerders aan een willekeurige reeks criteria moeten voldoen. Dit was verplicht voor alle bedrijven die reclame maakten voor hun platforms, portemonnees of hardware en software met betrekking tot cryptocurrency-mining. De bedrijven konden aangeven of ze beursgenoteerd waren of andere relevante achtergrondinformatie geven. Ook stond Meta bedrijven toe als ze een geldige licentie hadden waarmee ze financiële advertenties mochten plaatsen. Nu schrijft Meta dat het alleen bedrijven toestaat als ze een licentie kunnen tonen. De andere criteria verdwijnen helemaal.
Wel verhoogt Meta het aantal toegestane licenties. Vroeger waren dat er maar drie, maar die waren voornamelijk op de VS gericht. Vanaf donderdag zijn 27 soorten licenties toegestaan . Voor Nederlandse bedrijven is dit alleen een officiële goedkeuring van De Nederlandsche Bank. Dit zijn momenteel 27 aanbieders .
Volgens Meta is de cryptocurrency-industrie nu volwassen geworden. Volgens het bedrijf zijn er voldoende regels en voorschriften van overheden die de handel in de munten transparanter maken. Facebook probeerde zelf ook een tijdje crypto als betaalmiddel te introduceren, maar zowel de Libra als zijn opvolger Novi bleek niet erg succesvol .
Nieuws overzicht