MoviePass beloont reclamekijkers met bioscoopkaartjes, controles met eye-tracking
datum: 13-02-2022Categorie: InternetBron: Tweakers
De Amerikaanse dienst MoviePass geeft haar gebruikers gratis kaartjes voor bioscoopfilms naar keuze als ze advertenties op hun telefoon bekijken. De camera aan de voorkant van de telefoon wordt gebruikt om te controleren of u oplet. De commercials worden gepauzeerd als dat niet het geval is.
Naast eyetracking zal er ook gebruik worden gemaakt van gezichtsherkenning, schrijft onder meer Motherboard . Wanneer MoviePass-gebruikers de advertentie bekijken, krijgen ze credits die in hun virtuele portemonnee terechtkomen. Hiermee kunnen de bioscoopkaartjes weer gekocht worden. De advertenties zijn ook specifiek voor de gebruiker. De dienst geeft gebruikers die daadwerkelijk een geadverteerd product of dienst in de app kopen nog meer bioscooptegoed.
Stacy Spikes, medeoprichter en videohost van MoviePass, stelt dat '70 procent van de videoadvertenties niet wordt bekeken'. Dit zou daar een oplossing voor zijn. Hij wil deze zomer in dienst treden, vermoedelijk alleen in de VS.
Het bedrijf achter de dienst noemt het MoviePass 2.0. De eerste iteratie van de dienst liep van 2011 tot 2019. De dienst nam toen een andere vorm aan: leden betaalden een vast bedrag per maand en kregen in ruil daarvoor drie bioscoopvouchers, die bij veel bioscopen in het land geldig waren. De dienst had op zijn hoogtepunt 225.000 abonnees, maar ging uiteindelijk failliet.
Nieuws overzicht