072 - 201 61 16 31722016116
Slide

Wij bouwen jouw unieke
Game PC op maat

Naar eigen budget samenstellen
Keuze uit AMD en Intel
Kwaliteit voor de laagste prijs
Vakkundig & gebouwd met aandacht
Uitvoerig door ons getest

Naar eigen wens samenstellen
Keuze uit AMD en Intel
Kwaliteit voor de laagste prijs
Vakkundig en gebouwd met aandacht
Uitvoerig door ons getest

Hans
Jordi

Game PC Expert
+ 10 jaar ervaring

Software Expert
+ 25 jaar ervaring

Slide
GEEN OVERBODIGE APPS,
GEEN ONVERWACHTE UPDATES,
MET WINDOWS 10 LTSC BLIJF
JE ONGESTOORD GAMEN
Vanaf nu te kiezen in onze
configurator
previous arrow
next arrow

Netflix richt zich op het toevoegen van mobiele games voor abonnees

datum: 21-07-2021Categorie: GamesBron: Tweakers

Bij uitbreiding naar games zal Netflix zich vooral richten op een reeks mobiele games. Die kunnen zonder extra kosten worden afgespeeld voor betalende abonnees. Dat meldt het bedrijf tijdens de presentatie van de laatste kwartaalcijfers.

In een reactie op de kwartaalresultaten zei Netflix dat het zich in de beginfase bevindt van uitbreiding naar games. Daarbij verwijst het bedrijf naar eerdere 'interactiviteitspogingen', in de vorm van bijvoorbeeld de interactieve show Black Mirror: Bandersnatch en de games gebaseerd op de Stranger Things-serie. Netflix zegt dat games een nieuwe categorie op het platform worden, met de primaire focus in eerste instantie op games voor mobiele apparaten.

Netflix geeft niet veel meer details over deze plannen om mobiele games toe te voegen. Zo is nog niet bekend welke titels op het streamingplatform zullen verschijnen of hoe de games precies gespeeld gaan worden. In een mondelinge uitleg zei Greg Peters, Chief Product Officer van Netflix , dat sommige games gekoppeld zullen zijn aan de bestaande franchises van Netflix. Hij zegt ook dat de games geen advertenties of in-game aankopen zullen bevatten. Eerder werd al duidelijk dat Netflix voor zijn game een voormalig executive van Electronic Arts en Oculus een onderdeel van Facebook adopteert .

Betalende abonnees groeiden in het tweede kwartaal met 8,4 procent, waarmee het totaal op iets meer dan 209 miljoen komt. Dat is een stuk lager dan de groei van 27,3 procent een jaar geleden, waarmee het aantal toen op 193 miljoen abonnees kwam. Netflix zegt dat de lagere groei in het afgelopen kwartaal is zoals verwacht en dat jaar-op-jaar vergelijkingen niet veel waard zijn, aangezien er vorig jaar een aanzienlijke groei was als gevolg van de coronapandemie. Het bedrijf zei eerder te verwachten dat de groei in de eerste helft van dit jaar zou afvlakken.

De omzet kwam uit op $ 7,34 miljard, een stijging van 19,4 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De winst kwam uit op $ 1,35 miljard, een duidelijke stijging ten opzichte van de winst van $ 720 miljoen die in het tweede kwartaal van 2020 werd opgetekend.

Nieuws overzicht
KvK nummer:  68747640
BTW nummer:  NL857574176B01