De Amerikaanse krant New York Times koopt het woordspel Wordle van bedenker Josh Wardle. De krant betaalt meer dan een miljoen dollar voor het spel, dat lijkt op tv-quiz Lingo.
De game blijft na aankoop gratis beschikbaar, meldt de krant . Of dit zo blijft is niet bekend: The New York Times wil met de aankoop waarschijnlijk meer mensen naar de eigen site lokken en overhalen om een abonnement af te sluiten. De krant betaalt een "lage zevencijferige vergoeding" voor het woordspel: bedragen van zeven cijfers liggen tussen $ 1 en 10 miljoen, dus waarschijnlijk tussen $ 1 en 3 miljoen.
De New Yorkse ontwikkelaar Josh Wardle maakte enige tijd geleden Wordle voor zijn eigen partner. Elke dag kunnen gebruikers een woord raden, waarbij de software bij elke poging aangeeft welke letters correct zijn en welke letters elders in het woord staan. Dat systeem lijkt op dat van tv-spel Lingo. Gebruikers kunnen hun score in emoji's delen via sociale media. Er hoeft maar één woord per dag te worden geraden.
De ontwikkelaar zegt met de krant samen te werken om strepen op te nemen wanneer het domein verandert in dat van de New York Times. Wanneer dat precies gaat gebeuren, is nog niet bekend. Wordle bestaat sinds oktober vorig jaar. Het is slechts een website en de versie van Ward is niet beschikbaar als app.