Onder ons makers zijn ontevreden over nieuwe bedriegermodus in Fortnite
datum: 18-08-2021
Categorie:
Games
Bron: Tweakers
Het team achter het populaire spel Among Us is niet erg te spreken over Fortnite Impostors. Dit is een nieuwe, tijdelijke modus die Epic Games heeft toegevoegd aan Fortnite. De naam en functies van deze modus doen erg denken aan Among Us.
Op Twitter zegt communitymanager Victoria Tran van Among Us-ontwikkelaar Innersloth dat ze geen bezwaar heeft tegen het adopteren van specifieke spelmechanica, maar dat andere thema's en terminologie de nieuwe modus interessanter zouden hebben gemaakt. Ze geeft aan dat het geweldig zou zijn geweest als Innersloth als indie-ontwikkelaar met Epic Games had kunnen samenwerken. Unity een programmeur en haar collega's konden haar teleurstelling niet verbergen en dat geldt ook voor collega-programmeur Gary Porter.
Een mede-oprichter van Innersloth, Marcus Bromander, zei op Twitter dat het bedrijf geen van de Among Us-mechanismen heeft gepatenteerd, die volgens hem "niet zullen leiden tot een gezonde game-industrie". "Is het echt zo moeilijk om tien procent meer moeite te doen om er je eigen draai aan te geven" , schrijft hij verwijtend. Volgens hem heeft Innersloth daadwerkelijk geprobeerd om samen te werken met Epic Games. Tran heeft PC Gamer laten weten dat Innersloth, net als iedereen, nu pas heeft gehoord over de komst van de nieuwe Fortnite-modus.
Fortnite Impostors draait om tien spelers, van wie acht agenten en twee bedriegers of bedriegers. De game speelt zich af in een onderzeeër waar, net als in Among Us, de agenten taken moeten uitvoeren, terwijl de bedriegers dat moeten saboteren en de agenten moeten uitschakelen. In de Fortnite-modus kunnen de agenten een vergadering beleggen om informatie uit te wisselen en zo verdachte spelers via een stemming te verwijderen. Er zijn verschillen op detailniveau, zoals dat er geen lijken in Fortnite Impostors zijn, emotes bruikbaar zijn, het zich afspeelt in een geheime basis in plaats van in een ruimteschip en dat een groot deel van de taken ook met Fortnite te maken hebben .
Het is niet de eerste keer dat er enige kritiek is over hoe Epic Games bepaalde ideeën, genres, mechanica of concepten uit andere games in Fortnite opneemt. Oorspronkelijk was Fortnite geen Battle Royale-game. Dat werd pas later ingebouwd, iets wat PUBG Corporation niet kon waarderen . Haar toen bestaande game PlayerUnknown's Battlegrounds werd gebouwd op basis van de Unreal Engine van Epic Games, waarbij Epic-ingenieurs ook hielpen bij het ontwikkelen van PlayerUnknown's Battlegrounds.
Dit punt van het kopiëren van een ander spel is ook naar Innersloth op Twitter gebracht. Het verwijt is dat Among Us in zekere zin het concept van de live partygame Mafia, ook wel Werewolf genoemd, heeft overgenomen en iets heeft aangepast. Bromander reageerde door te zeggen dat als Warner Bros. bijvoorbeeld het Nemesis-systeem van Middle-Earth: Shadow of Mordor zou patenteren en Square Enix het Active Time Battle-systeem van Final Fantasy zou kunnen patenteren, terwijl Innersloth ook de taaksystemen van Among Us zou kunnen patenteren. . Dat is waarschijnlijk niet de bedoeling van de indiestudio gezien haar eerdere positie, maar hiermee geeft Bromander aan dat het in theorie zou moeten kunnen.
Nieuws overzicht